In ‘De Afspraak’ kwamen Abou Jahjah en Meryem Kaçar nog eens terug op de partijstandpunten van hun nieuwe partij ‘Be.One’. Ze zijn voorstander van onverdoofd slachten en willen racisme fors bestrijden. Ze verwijten de huidige progressieve partijen aan racismebestrijding te doen met de handrem op, met de “bange blanke man”

Gisteren stelde Abou Jahjah zijn nieuwe partij ‘Be.One’ voor waarmee hij naar de komende gemeenteraads- en parlementsverkiezingen wil trekken. De partij, waarbij onder meer Meryem Kaçar (ex-Groen) en Hilde Sabbe (ex-De Morgen) zetelen, pleit naar eigen zeggen voor radicale gelijkheid op het vlak van afkomst en sociale achtergrond en gender en wil vechten tegen discriminatie en racisme, wat volgens Abou Jahjah en Kaçar nog sterk aanwezig is binnen onze samenleving.

“Bange blanke man”

In duidingsprogramma ‘De Afspraak’ kwamen Abou Jahjah en Kaçar nog eens terug op die ‘radicale gelijkheid’ en de rest van hun partijprogramma. “Het is geen partij alleen voor migranten. Het is wel een partij waar mensen met een migratieroots zich in herkennen.” Ze willen naar eigen zeggen een partij zijn voor iedereen die niet met de handrem op aan racismebestrijding wil doen, met “de bange blanke man”. Daarvoor willen ze inzetten op meer inspecties om racisme op die manier aan te pakken.

Bij Be.One is men ook voorstander van onverdoofd slachten, klinkt het. “Momenteel zijn we voorstander van onverdoofd slachten”, aldus Abou Jahjah. “Omdat het een politiek verbod is. Dat debat moet in sereniteit gevoerd worden. Het mag geen stokpaardje van rechts en extreemrechts zijn om op de joden en de moslims te slaan en te zeggen dat zij het probleem zijn daarin. Als je wil praten over onverdoofd slachten, dan moet je het volledig debat openen over bijvoorbeeld foie gras en de jacht.”

Met het dubieuze verleden van Abou Jahjah, heeft Meryem Kaçar naar eigen zeggen geen probleem. Op de vraag of Abou Jahjah gelijk heeft wanneer hij na een aanslag op Israëlische soldaten stelt dat Palestina bevrijd moet worden “by any means necessary”, antwoordt Kaçar stellig: “Uiteraard!” Bovendien was die aanslag – waarbij een bus inreed op soldaten en uiteindelijk 4 soldaten om het leven kwamen – volgens Kaçar en Abou Jahjah helemaal geen aanslag maar “het recht op verzet”.

(Lees verder onder de tweet.)

“Verzetshelden”

Abou Jahjah is geen onbesproken figuur. Hij staat vooral gekend voor zijn bijzonder controversiële uitspraken omtrent joden. Zo noemt hij Palestijnse aanslagplegers op joden in Israël steevast “verzetshelden”. Onlangs zei hij nog dat “alle Joden in de zee gooien zoals wij dat in de Arabische wereld wilden doen in de jaren veertig, […] niet haalbaar [is]”. Volgens Abou Jahjah moet men Israël militair in de problemen brengen.

Dyab Abou Jahjah, de voormalige topman van de Arabisch Europese Liga (AEL), probeerde in het verleden al in een coalitie met de communistische PVDA zetels te bemachtigen in Antwerpen. Hij haalde toen nog geen halve procent van de stemmen. Daarna trok hij een tijdje naar het Midden-Oosten, waar hij aan de zijde van terreurorganisatie Hezbollah gestreden zou hebben.

16 REACTIES

  1. Dat deze culturele jihadist voor onverdoofd slachten is, dat heeft even weinig nieuwswaarde als te zeggen dat het niet droog blijft is als het regent. Want Jahjah is een moslim, en die zijn voor halal-slachten, wat onverdoofd dient te gebeuren. Toch? Ik wil die nep-Belg liever dood zwijgen. Wat vindt zijn blonde groupie Hilde Sabbel van deze dieronvriendelijke maatregel van haar meester? En hoe zou ze reageren mocht ze zelf onverdoofd besneden worden, zoals haar moslimbroeders nogal eens plegen te doen?

      • Het verschil met moslims is dat de fundamentalistische joden die zich aan de wet van Mozes houden, hier een kleine minderheid zijn die hier geen partij oprichten, geen eisen stellen in scholen en gevangenissen, geen mensen beroven, geen auto’s in de fik steken, geen winkels plunderen, en ons hier hun wetten niet willen opdringen. Wie dat niet inziet, is vooringenomen. De cholera praat de pest niet goed. Laat de islam de pest zijn, het jodendom is niet de cholera, hoogstens een griepje. Maar wie is er al niet eens ziek?

      • Fundamentalistische joden die zich aan de wet van Mozes houden (texto).

        Zionisten zou ik niet direct linken aan orthodoxe joden en helemaal al niet met respect voor de wet van Mozes.

        Los hiervan. Max Van Wezel, Nederlands journalist met joodse achtergrond, publiceerde in juli 2014 een artikel in Vrij Nederland over het joods racisme in Israël, waarvan hier een fragment:

        ” Shalev is een van de veteranen van de Israëlische journalistiek en specialist op het gebied van de verhouding tussen de joodse staat en Amerika. In zijn column vergeleek hij het Jeruzalem van 2014 met het Berlijn van 1933. Destijds marcheerden in bruin overhemd gestoken eenheden van de SA door de Brandenburger Tor om op de Opernplatz over te gaan tot de verbranding van de boeken van Heinrich Heine, Karl Marx en Thomas Mann. Nu liepen rechtse jeugdgangs door de straten van Jeruzalem terwijl ze leuzen als ‘Dood aan de Arabieren’ aanhieven.” Einde citaat.

        Punt twee. Religie mag geen splijtvlam worden in het publieke leven. Daarom blijft de optie neutraliteit als de publieke norm liefst gehandhaafd. Religie is een private aangelegenheid en hoort dus thuis in de private levenssfeer.

      • U heeft gelijk wat de zionisten betreft, maar ik bedoelde voor alle duidelijkheid wel de orthodoxe joden. Wie hun gedrag op eenzelfde vlak stelt als dat van de moslims, doet dit veelal uit jodenhaat

    • In de koran staat uiteraard niets over (on)verdoofd slachten; dat bestond toen nog niet. Dit is een wijdverbreid misverstand. Wat er wel staat (2:173):
      Bij het slachten moet dat beest liefst de naam “Allah” gehoord hebben maar zekere geen andere. Bij het slachten mogen die beesten niet “al dood zijn” (hier komt de verwarring misschien van).

  2. Onze minister president heeft gesproken.
    Wedden dat ie nog veel stemmen gaat krijgen.

    De Nida partij al gezien in Nederland jongens en meisjes ?

  3. Hoe wordt die gefinancierd ? . Gaat de media hem een forum geven?. Wie aan politiek wil doen, zou maar één nationaliteit mogen bezitten. “De Belgische” . Zou veel problemen oplossen en individuen zoals Abou buitenspel zetten. Hoort bij de Islamitische Overname van Europa na Massamigratie. Emigreer – Vestig Moskeeën – Vermenigvuldig – Creëer enclaves – Integreer – Weersta autoriteiten- Voer Sharia in – Neem over !

  4. Kan nog goed uitdraaien als veel moslims die nu op GROEN of SPA stemmen overstappen naar zijn “segregatie partijtje”
    Daardoor zullen bovengenoemde linkse partijen zwakker uit de stembus komen , maar Be.one nog altijd No.one zijn !

  5. Zo noemt hij Palestijnse aanslagplegers op joden in Israël steevast “verzetshelden”. (texto).

    Aanslagen op militairen en collaborateurs zorgende tijdens de bezetting (België WO2) voor een splijtvlam binnen de magistratuur. Verzetsdaad of banditisme? De meningen durfden wel eens botsen. Na de bevrijding oordeelde de regering dat aanslagen onverminderd gerechtvaardigd waren want te catalogeren als legitieme verzetsdaden tegen de bezetter en zijn collaborateurs. Dienaars van justitie en speurders die in bepaalde gevallen terroristen (weerstanders) in verlegenheid brachten of konden gebracht hebben, door hun opsporingen of door gevoelige info aan niet bevoegden over te maken, kregen tijdens de repressie de rekening gepresenteerd. (Aanbevolen lectuur: Tussen twee vuren- Gerecht en verzet tijdens de Tweede Wereldoorlog/ Jan Julia Zurné, uitgeverij Lannoo).

    Conclusie: Er was geen zichtbare grens tussen weerstandsdaden en ordinair banditisme. Gouden tijden voor lieden zonder scrupules (zie ook de Vlaamse serie “Salamander”).

    In de Palestijnse bezette gebieden hebben de Joodse soldaten en politiediensten volgens het Arabisch verzet dezelfde status als de nazibezetter in Europa tijdens WO2.

  6. Die halen de kiesdrempel niet….hoop ik. Maar op termijn weet men maar nooit, zeker als de immigratietrend zich blijft voortzetten

  7. “You see, evil always contains the seeds of its own destruction. It is ultimately negative, and therefore encompasses its downfall even at its moments of apparent triumph. No matter how grandiose, how well-planned, how apparently foolproof of an evil plan, the inherent sinfulness will by definition rebound upon its instigators. No matter how apparently successful it may seem upon the way, at the end it will wreck itself. It will founder upon the rocks of iniquity and sink headfirst to vanish without trace into the seas of oblivion.”
    – Neil Gaiman, Good Omens: The Nice and Accurate Prophecies of Agnes Nutter, Witch

  8. Onverdoofd slachten is een restant uit de tijd dat men nog niet beschikte over de middelen en technieken die er nu zijn om een dier pijnloos te slachten. Wetende dat in de landen waar het jodendom en de islam vigeerden vooral schapen en geiten werden geslacht, en het moeilijk is een gehoornd dier met met één slag op de kop te verdoven, en dan nog met een houten knots of een ezelinnenkaakbeen ( iets dat in die tijd, en nog soms gebruikt als hamer omwille van de vorm en het ontbreken van de hoektand, zoals bij mannelijke ezels een goede handgreep verschafte terwijl de kogel aan de andere zijde als een soort knots diende). Daarom was het indertijd soms beter voor het dier het met een mes de keel over te snijden dan het af te maken met verschillende kloppen op de kop vooraleer het te laten verbloeden. Wat weer eens te meer bewijst dat de islam, en het orthodoxe jodendom zijn blijven steken in de middeleeuwen, om niet te zeggen de prehistorie. Wat niet betekent dat onze beschaving daarin moet volgen.

Comments are closed.